HUNTER 2017-11-01T14:48:41+00:00

HUNTER

Hunter är den Ryska arméns gamla trotjänare UAZ -469 som civilanpassats. Detta militära terrängfordon har civilanpassats med servo, ABS-bromsar, modern motor och ny växellåda. Samtliga har lånats från Patriotmodellen och Hunter är därmed en blandning av gammal robust formgivning och modern teknologi. I Ryssland säger man om Hunter att ”den är tålig som en pansarvagn och går att laga med en hammare”. Det är nästan sant. En tåligare bil får man leta efter och har du en skiftnyckel och en stjärnmejsel med dig kommer du ganska långt. Alla skruvar och bultar sitter maximalt lättillgängligt och många delar kan bytas av vem som helt på bara några minuter. Med minimalt med elektronik och en robust och rejäl konstruktion har du en bil som utan krångel tar dig fram i de flesta terränger, i alla väder och har en livslängd långt över vad man kan förvänta sig av en bil producerad idag (i synnerhet om man jämför med andra bilar i samma prisklass).

Hunter går att få både som kupé och som cabriolet.

Som namnet antyder är detta ett fordon med jägare i åtanke. Golvet har heltäckande plastmassa så att det är lätt att svabba av lera och annat. Baksätet är också lätt och snabbt att fälla upp för större lastplats om jaktlyckan varit god. En bil för dig som vill ha ett fordon specifikt ämnad för dina frilufts- och jaktintressen, en bil som är hållfast, tar sig fram överallt och som inte kostar skjortan att köpa och äga.

Totalvikt 2550 kg
Maxlast 500 kg
Tjänstevikt 2015 kg (2105 kg med dieselmotor)
Släp max 2500 kg (750 kg obromsat)

TURBODIESEL 2,2 l
Motoreffekt 85 kw / 115 hk vid 3300 RPM
Vridmoment: 270 Nm vid 1800 RPM
Toppfart 130 km/h
Drivmedelskonsumption (l/100km)
11,8 / 8,5 / 9,6 (stadskörning/landsväg/blandat)

BENSINMOTOR 2,7 l
Motoreffekt 105 kw / 141 hk vid 4000 RPM
Vridmoment: 217 Nm vid 1800 RPM
Toppfart 130 km/h
Drivmedelskonsumption (l/100km)
19,0 / 9,9 / 13,3 (stadskörning/landsväg/blandat)

Vi erbjuder även AMC Plus, vilket är ett uppgraderat motoralternativ som ger ca 12% högre effekt, ca 18% förhöjt vridmoment och upp till 10% snålare drivmedelskonsumtion.